Dag 285: 1 augustus 2010: Alaska

Anchorage

Onze vliegvislijn was al aan zijn einde gekomen bij de Kenai River en het enige wat er nog over bleef was de molen. Daarmee ging Jasper naar 2 verschillende Wal Mart-winkels om zijn geld terug te vragen. Dat pakte dus niet. Bij de ene kreeg hij uiteindelijk wel een nieuwe hengel en daar kon hij dan zijn molen opsteken. En met die hengel en molen ging hij terug naar de eerste Wal Mart en kreeg hij zijn geld terug! Wat is mijn Jaspertje toch slim! Als beloning mocht hij dan een fatsoenlijke vislijn kopen, 1 uit vier delen, very fancy!

Geplaatst door Charzotte 21:12 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 284: 31 juli 2010: Alaska

Anchorage

Nu hadden we een hoop vis gevangen de voorbije dagen, maar omdat er weer maar eens een fillermes kwijt was gespeeld, moesten we die verdomde vissen nu nog filleren. Na snel een tafel buiten de fabriceren konden we aan de slag en Christopher ging Jasper eens leren hoe je nu best zo'n zalm kon filleren. We waren nog maar even bezig en de Aziatische buren kwamen al met hun schotels af omdat ze graag de vissenkoppen en de andere overblijfselen wilden hebben. 'k Wil niet weten wat ze daarmee doen... Ze waren over soep bezig, maar zoals ik zei, Don't want to know!

Geplaatst door Charzotte 21:11 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 283: 30 juli 2010: Alaska

Sterling en Anchorage

We hadden maar 1 doel voor ogen vandaag. Onze limiet van rode zalm halen tegen het einde van de dag, met andere woorden: 18 zalmen!
We gingen weer naar onze gewoonlijke plek bij Bing's Landing en we gingen er echt voor gaan. Al snel werd de eerste rode zalm gevangen, maar intussen verloren we ook veel visgerief. Terwijl Jasper en Sam snel naar de viswinkel reden voor extra spullen, pakte ik de vislijn over en begon dan in mijn eentje ook maar ineens te vissen. En ik had beet! Vol enthousiasme keek ik om me heen, maar ja, vreemde mensen gaat dat niet even interessant vinden als ik. En Jasper en Sam waren er ook al niet. En zo'n vis aan land brengen in mijn eentje was ook al niet gemakkelijk en dan ook nog eens kon ik niet aan mijn visnet. Na veel moeite had ik toch dat beest aan land gekregen en nu mijn mes vinden. Dat vond ik ook al niet... Dan de grootste steen maar. En even later was 't visje dood en waren Jasper en Sam terug. Te laat, zoals gewoonlijk.
Voor de rest van de dag bleven we maar vissen. Uiteindelijk, na veel te nat te worden van de regen, kroop ik even in de auto om op te warmen. Maar intussen was het al wel vrij laat, dus besloot ik maar in de auto op hen te wachten en wachten en wachten. En nog kwamen ze niet terug. Toen het al even donker was, kwam Sam eraan gelopen en had droge kleren voor Jasper nog, het fileermes, de koelbox en wat nog allemaal. Er werd veel heen en weer gelopen, maar onze visplek was best wel een eind wandelen van de parking en er hingen veel borden uit dat er beren zaten, dus niet leuk om alleen rond te lopen. De eindscore van de dag was dat ik er 1 had gevangen, Sam 1, Jasper 15 en dan hadden we er ook nog 1 gekregen, maar toen Jasper en Sam al die vissen probeerde te vervoeren, was de gemakkelijkste weg door het water en aan een koord hangen, maar onderweg hadden ze er 3 verloren. Echt leuk was het niet om al die vissen nog daar in de donker en regen te fileren, maar volledig gingen ze niet allemaal in de 2 koelboxen, dus kapten Jasper en Sam gewoon alle koppen er af in de hoop zo wat minder gewicht te moeten sleuren.
Tegen 2 uur zaten eindelijk al die vissen in de auto en waren we klaar om te vertrekken, we waren allemaal serieus ondergeregend en de auto stonk naar vis. Kamperen? Nee, echt geen zin in. Anchorage was nog zo'n 2,5 uur rijden, maar om dan een warme douche te kunnen pakken en warm te slapen, dat hadden we er wel voor over. Om half 5 's morgens kwamen we eindelijk in Anchorage aan...

Geplaatst door Charzotte 20:52 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (1)

Dag 282: 29 juli 2010: Alaska

Cooper Landing en Sterling

Voor Jeff was het terug tijd om naar de stad (Anchorage) te gaan en Jasper, Sam en ik gingen weer op zoek naar een nieuwe plek om te gaan vissen. We kregen te horen dat het bij Bing's Landing aan de Kenai rivier goed vissen was voor rode zalm.
Onderweg daarheen zagen we een hele hoop toeristen hun kodak boven halen langs de kant van de highway en het bos ingaan tot ze bij de Kenai waren en natuurlijk konden we het niet laten om te volgen. En ja, 't was weer de moeite. Aan de andere kant van de rivier stond een beertje zalmpjes te eten. En daar werden natuurlijk weer veel foto's van getrokken. Even later waren alle andere toeristen terug in hun auto gekropen en weggereden, maar wij bleven kijken, want die beer bleek steeds dichter en dichter bij een visser komen. De visser had de beer al lang in de gaten, maar dacht dat die wel de andere kant op zou gaan. Nee hoor, die beer wilde die vissen die die visser had gevangen... Hij kwam dichter en dichter en nog maakte die visser zich geen zorgen. Nadat die beer nog maar op 10 meter afstand stond, begon hij eindelijk na te denken om misschien toch te maken dat hij weg was. Maar de enige uitweg was eerst zelf naar de beer wandelen tot op 5 meter afstand en dan het bos in gaan. Heel spannend! En de beer was blij met zijn visjes!
Sam en ik dropten Jasper af bij Bing's Landing en gingen daarna winkelen en kochten de plaatselijke krant. En wie staat er in de gazet??? Onze favourite visser, Jasper! Met zijn boete van een paar dagen te voren...
Dan was het weer eens tijd voor de was en daar naast de wasserette heb ik ook Eduardo (een eekhoorn-vel als cadeau voor Gaby) gekocht.
Toen we terug op weg waren naar Jasper vroegen we ons toch wel af of hij iets zou vangen of niet. Onze gok was niet... En wat zaten we ernaast! Hij was de beste visser op die plek naar de Kenai! De ene rode zalm na de andere. En die andere mensen vol jaloezie naar hem kijken hoe hij al zijn visjes boven haalde.
Om te vieren gingen we even naar de bar en was Sam de jukebox aan 't spelen, maar na 2 keer achter elkaar Patsy Cline op te zetten, begonnen er reclamaties te komen. Na enkele macho's van Sterling op ons dak te krijgen, besloten we maar naar ons kampeerplekje te gaan, maar voor we weggingen, stopten we even bij de drankenwinkel naast de bar. En net op het moment dat we daar binnengaan en die onnozelaars van de bar dachten dat we weg waren, hoorden we op de achtergrond iemand iets over ons zeggen: "F*cking Europeans!"

Geplaatst door Charzotte 20:45 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 281: 28 juli 2010: Alaska

Cooper Landing

Vislijnen bovengehaald, vissermansbotten aan en we waren er allemaal klaar voor. Terwijl Jeff en Jasper naar de viswinkel reden voor extra visgerief, begonnen Sam en ik al aan 't vissen. En 't was al direct een goede start! De ene Dolly Varden na de andere, de ene al groter dan de andere en Sam ging natuurlijk door het dolle heen. En intussen hadden we dus ook voor het avondeten gezorgd! Eens Jasper en Jeff terug waren, vingen zij er ook een hoop, maar waren er natuurlijk ZO enthousiast over als Sam.
Na Crescent Creek leeg te vissen, gingen we naar Quartz Creek. Daar kregen we al snel te horen dat er een beer gespot was vlak naast de rivier, dus moesten we extra hard opletten. Na daar een tijd te vissen gingen Jasper, Sam en ik terug naar onze kampeerplek en terwijl bleef Jeff als een die-hard-visserman verder vissen.
Tegen de avond kwam ook Jeff terug naar onze campingspot. En blijkbaar was het vissen dit keer niet zo saai als het vaak lijkt. Hij stond in het water terwijl hij aan 't vissen was en vlakbij hem aan de kant van de rivier stond die beer waar zoveel commotie over werd gemaakt. En blijkbaar ging die beer niet echt weg toen hij Jeff in het water zag staan, maar ging eerder op zijn achterste poten staan, wat dus echt wel een moment is om in uw broekske te pissen. Maar aangezien hij dit verhaaltje aan 't vertellen was, was het dan toch goed afgelopen...

DSC_0395.jpg9DSC_0428.jpgDSC_0433.jpgDSC_0439.jpgDSC_0447.jpgDSC_0463.jpg

Geplaatst door Charzotte 20:42 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 280: 27 juli 2010: Alaska

Soldotna en Cooper Landing

Terwijl we aan het vissen waren aan de kant van de Kenai kregen we telefoon van Jeff en hij ging met ons mee komen vissen. Even later had ook hij zijn vissermansoutfit aan en stonden we terug bij/in de Moose River.
De visvangst was weer vrij pover en Jeff ging ons 1 van zijn favourite vis/kampeerplekken tonen. We reden naar Cooper Landing naar Crescent Creek. Daar was echt een perfect kampeerplekje, vlak naast de rivier en net plaats genoeg om onze auto te parkeren. Wel iets om ons zorgen over te maken: een gigantische berendrol nog geen 10 meter van onze auto verwijderd.

Geplaatst door Charzotte 16:02 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 279: 26 juli 2010: Alaska

Soldotna

Terug een poging bij Moose River.
De visvangst liet maar op zich wachten. Er werden weeral enkele uren gespendeerd aan de kant van de rivier, in de hoop om iets te vangen. Intussen was ik al zeker dat hamburgers op de barbecue zou gegooid worden. Weer aten we pas om middernacht, maar dit keer toch met rode zalm erop! Als voorgerecht aten we onze hamburgers en als hoofdgerecht elk een fillet zalm.

Geplaatst door Charzotte 21:29 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 278: 25 juli 2010: Alaska

Soldotna

Nog maar eens naar Crooked Creek, dezelfde creek waar we dagen hebben zitten vissen voor King Salmon, zonder iets te vangen en waar we ook met ons mama en papa hebben gebarbecued in de regen... Hopelijk hebben we dit keer meer geluk.
No such luck. Met onze vissermanslaarzen moesten we door de karkassen van al die zalmen doorheen en proberen niet uit te glijden over die rotte dingen, want daar wil je echt niet invallen.
Tegen dat het barbecuetijd was, hadden we nog altijd niets gevangen en het werd nog maar eens een worsten en hamburgers.

Geplaatst door Charzotte 15:15 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 277: 24 juli 2010: Alaska

Anchorage en Soldotna

We begonnen aan onze volgende kampeertrip. De nodige inkopen werden gedaan en we waren vertrokken. We vonden een camping bij de kruising van de Kenai River en Moose River. Intussen, na heel lang niets meer te vangen, was mijn goesting om te vissen serieus geminderd. Ik liet Sam en Jasper dus hun gangetje maar gaan. Ja, van de moment dat ik dat zeg, weet je dat er iets fout gaat lopen... Ze bleven uren aan een stuk vissen, dus tegen 1 uur 's nachts was ik het beu en ik ging ik slapen. Toen plots werd ik wakker doordat Jasper de deur van de auto opendeed en iemand anders riep: "Keep your hands were i can see them!" Dat belooft... Daarna deed hij het koffer open en vroeg waar onze visvergunningen lagen. Jasper en Sam hadden blijkbaar een zalm gevangen door hem per ongeluk te snaggen (dat is wanneer een haak ergens anders steekt dan de mond) en daarna hadden ze die vis toch gehouden, aangezien het de eerste en enige vangst van de dag was. Op dat moment werden ze gespot door Fish and Game en kregen ze een fikse boete. Bij de auto werd er ook nog eens met het pillicht in mijn gezicht geschenen, moesten we allemaal onze visvergunningen laten zien en ook nog eens onze paspoorten. Die arrogante lul ging dan ook ineens onze visums nakijken om te zien of we wel toevallig niet illegaal in het land waren en daarna begon hij nog eens op ons te roepen omdat er een stempel van Jordanie in ons paspoort stond. Na een goede portie machtsvertoon gaf hij eindelijk die verdomde boete en was hij weg. Ik weet dat vrouwen geen mannen mogen slagen (of was het andersom), maar ik had er verdorie veel zin in!

Geplaatst door Charzotte 14:22 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 276: 23 juli 2010: Alaska

Anchorage

Van viswinkel tot viswinkel en naar de Sportsman Warehouse om te zien van de goei visplekken zijn voor de moment. En toen zag Sam kader na kader na kader van oftewel de Clint (Eastwood) oftewel de John (Wayne) hangen. En toen werd onze auto gevuld met cowboykaders.
's Avonds gingen Christopher, Sam en Jasper een ventenavond houden. Ja, das een propere manier om te zeggen dat ze naar de stripclub gaan... En wie komen ze daar tegen? Jeff en Seth, vers van de boot en op zoek naar vrouwelijk schoon om dollarbriefjes aan te geven. Vieze vissermannen...

Geplaatst door Charzotte 14:21 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

(Berichten 61 - 70 uit 348) « Pagina .. 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 .. »