Dag 255: 2 juli 2010: Alaska

Anchorage

Toen Sarah van haar werk terug kwam, gingen we samen even een wandelingetje maken met Thane en Dakotah in the dog park. En sindsdien gaan er van die geruchten de ronde dat ik een oud vrouwtje heb afgeranseld. Tuurlijk overdreven. Het echte verhaal is niet zo interessant. Dat oud vrouwtje had een kleine keffer bij die naar ons begon te blaffen toen we in de buurt kwamen. Maar die kef was meer een hoest dan een echte blaf, dus zei ik tegen haar: "You shouldn't let your dog smoke so much." Zij vond het blijkbaar niet zo grappig als ik en reageerde dus pissig en ging verder. Bij de auto stond ze naast ons geparkeerd en was ze haar natte hond aan het afdrogen naast mijn deur en dus om in de auto te geraken moest ik met mijn deur even tegen het vrouwtje duwen... Haar schuld, vind ik.
Enkele vrienden van Sarah hadden een kampvuurfeestje georganiseerd en in de plaats van onze eigen geplande barbecue thuis te houden, namen we onze hamburgers maar mee naar daar. In het huis waar dit te doen was woonden 3 mensen met hun honden, een chihuahua, een pitbul en een bullmastiff. Die laatste hond van de grootste hond die ik in mijn leven ooit had gezien. Zijn naam was Mac, dus werd dat al snel Big Mac. En als ik eerlijk mag zijn had ik meer schrik van die vuile chihuahua. Wat een gemeen beest...
Toen we het kampvuur aanstaken, kwam de brandweer al snel langs. Een buur had blijkbaar gereclameerd en er was blijkbaar een nieuwe regel dat je een speciale vuurcirkel moet kopen eer je een kampvuur mag bouwen. Het bezoek van die brandweermannen was niet echt bepaald een domper op de sfeer, want hier worden ze alleen maar enthousiast als zo'n mannen langskomen. Met van die reacties zoals: "Are you here to strip?" of "You can always put out my fire..." En dan heb ik het niet over die commentaren over brandweerslangen gehad. Nadat zowat elke vrouw op dat feestje de knapste brandweerman had proberen te versieren, gingen we terug naar hun post. Even later staken ze natuurlijk opzettelijk het vuur terug aan in de hoop dat die mannen nog eens zouden terug komen.

Geplaatst door Charzotte 19:17 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 254: 1 juli 2010: Alaska

Anchorage

Een doodgewone dag in Anchorage. Lekker luierikken en terwijl Christopher en Sarah hun date night hielden, maakte ik een lekkere zalm klaar voor Jasper die hij enkele dagen voordien had gevangen.

Geplaatst door Charzotte 19:16 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 253: 30 juni 2010: Alaska

Anchorage

Weer zo'n dagje 'het leven zoals het is... in Anchorage'. Venten disc golven, vrouw aan de haard met eten klaar en om de vrouw toch een beetje haar goesting te geven, mocht ik van Jasper nog eens een echte vrouwenfilm kiezen om in de cinema te zien.

Geplaatst door Charzotte 19:15 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 252: 29 juni 2010: Alaska

Anchorage

Jasper zijn plan was om enkele dagen aan de Russian River te kamperen en elke dag heel de dag te gaan vissen. Maar na 2 dagen alleen daar door te brengen, begon hij zich wel een beetje te vervelen en was hij tegen de avond terug in Anchorage met 2 rode zalmen in de koelbox!

Geplaatst door Charzotte 19:12 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 251: 28 juni 2010: Alaska

Anchorage

Het was nu de moment om bij de Russian River Red Salmon te vangen dus besloot Jasper nog eens een poging te wagen, dus hij vertrok voor een paar dagen om nog maar eens uren lang te spenderen daar in dat riviertje. Ik maakte intussen gebruik van een leeg appartement en maakte er een luie dag van.
Om 5 uur was Sarah terug van 't werk en gingen we naar haar ouders, want daar was een bridal shower aan de gang voor haar nichtje. Mijn eerste bridal shower!!! En 't was echt zoals in de films. Overal witte versiering, bloemekes en ballonnekes en spellekes spelen en pakskes krijgen. Kei grappig. En de mensen zijn hier nog heel gelovig dus geen seks voor 't huwelijk en dat soort dingen, dus van de moment dat 't mag moeten ze ineens ook handboeken over dat soort zaken hebben en outfitjes en nog van die dingen... En natuurlijk de madammen van het kerk-gedoe worden dan ineens ook het vettigst. Plezant om met zoiets mee te doen. En Sarah en ik kregen ook nog een pakjes mee naar huis!

Geplaatst door Charzotte 19:10 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 250: 27 juni 2010: Alaska

Anchorage

Einde van ma en pa verlof...
Na een ontbijtbuffet en onze auto in te laden moesten we alweer de International Airport Road volgen naar... euh... duh...den airport. Even ons mama en papa hun vliegtickets gaan halen en een hoop Duitse toeristen zien vertrekken met hun visgerief en zalm jerky voor thuis. Aangekomen bij de security check moesten we dag en de roltrap terug naar beneden pakken en bij een roltrap kan je naar boven blijven wandelen om te wuiven, maar na een tijdje word je daar moe van en geef je op en zijn ze weg... Op weg naar Christopher en Sarah, nog op de Airport Road, begon het zwart gat alweer. Dus daar aangekomen de zetel in en als remedie filmpjes zien tot de dag voorbij is...

Geplaatst door Charzotte 19:09 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 249: 26 juni 2010: Alaska

Homer en Anchorage

Voor we wegreden uit Homer, stopten we snel nog even bij de cinema om nog snel een foto te nemen van hun hilarisch grappig uithangbord en daarna reden we door naar de Russian River. Jasper wilde graag nog eens gaan vissen daar en ons pa wilde perse nog een beer zien voor hun terug naar huis ging vertrekken. En 't was de moment voor allebei: de Red Salmon was er en als gevolg zijn de beren er ook.
Aangekomen bij de Russian River campground was er een lange file voor de ingang. Blijkbaar besloot elke visser in Alaska naar hier te komen. Ons papa ging even horen hoe lang het aanschuiven nog kon duren en het antwoord was: 2 uur... Niet de moeite om te beginnen aanschuiven dus. We draaiden onze auto om en maakten dat we weg waren en reden verder richting Anchorage. Onderweg picknickten we dan maar bij 1 of andere camping langs de kant van de weg en reden we weer voort.
In Anchorage ging Jasper onmiddellijk met onze vis naar Christopher en Sarah om alles in de vriezer te steken. Al maar goed was hun vriezer leeg, want alles kon er maar net in. :) Daarna nog een beetje souverniertjes zoeken, in 't zwembadje gaan zwemmen en klaar maken voor het 'afscheidsdiner' samen met ma, pa, Christopher en Sarah.

Geplaatst door Charzotte 19:00 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 248: 25 juni 2010: Alaska

Homer

't Plan was om een watertaxi te nemen naar 1 of andere gletsjer met gletsjermeer en daar een wandeling te maken, maar aangezien zo'n watertaxi veel te duur is, belden we maar af en zeiden we maar dan ons ma diarree had en dat we daarom toch niet meekonden... Dus toen we uiteindelijk besloten om naar Homer spit te gaan, moest ons ma elke keer als we voorbij die watertaxi-mensen gingen doen alsof ze net in haar broek had gekakt.
Terwijl Jasper zich bezig hield met vissen bij de fish hole, bezochten ons ma, pa en ik enkele winkeltjes. Na alle winkels van de spit te hebben gezien, ging ons pa bij Jasper een kijkje nemen terwijl ons ma en ik op zoek gingen naar het centrum van Homer, wat gene vette was...

Geplaatst door Charzotte 18:32 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (2)

Dag 247: 24 juni 2010: Alaska

Homer

Met de watertaxi naar Seldovia. Maar voor we in Seldovia aankwamen, maakten we even en omweg via een eilandje met een hoop vogelstront en vogels. Onderweg kwamen we ook nog een heleboel otters tegen en walvissen! In een baai zagen we die grote beesten ineens water ophoog spuiten vlakbij een kleine kano met vissers erin. Ik zou dan toch wel even verschieten als ik die mannen was.
Na het beestenspotten onderweg kwamen we eindelijk aan in Seldovia, een klein vissersdorpje dat niet bereikbaar is met de auto enkel per boot. In dit dorpje hebben ze geen gevangenis, maar een grote krabbenkooi, waar zogezegd iemand die stout is geweest in terecht komt...
Het dorpscentrum van Seldovia bezoeken duurt nu niet zo lang, dus gingen we ook nog even een koffie drinken in een gezellige boekenwinkel/koffiebar naast een rivier. En daarna bracht de Rainbow (onze boot die eruit ziet als een boot van de gay parade) ons terug naar Homer.

CSC_0287.jpgCSC_0253.jpg7DSC_0278.jpg1DSC_0275.jpg2DSC_0264.jpgIMG_2732.jpgIMG_2730.jpg

Geplaatst door Charzotte 18:15 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

Dag 246: 23 juni 2010: Alaska

Homer

Onze heilbotvistochtdag! Maar eerst nog een kleine wandeling. Tijdens deze wandeling zou je bij een plek terecht komen waar je normaal gezien wel een eland of twee zou zien. Maar nog voor we van de oprit van ons verblijf wegreden, zagen we al een eland staan. Foto trekken en verder rijden. En tijdens die wandeling (waar ons papa nog maar eens de weg verkeerd wees) zagen we geen elanden...
Op tijd terug om ons klaar te maken voor onze vistocht, onze spullen inpakken en naar de Homer Spit rijden. Daar stond onze boot de Jackpot op ons te wachten. Iedereen kreeg een twee grote veiligheidsspelden met hun nummer erop en als je dan een heilbot zou vangen, werd die speld aan die vis vastgemaakt, zodat iedereen zijn eigen vis zou meekrijgen.
De boottocht naar de juiste visplek duurde zo'n 1,5 uur of zo. Toen we daar aankwamen kreeg iedereen een vislijn in zijn pollen geduwd. De limiet bij heilbot zijn 2 vissen. Als je er 1 zou vangen, kon je kiezen of je die wilde houden of dat je verder wilde proberen voor een betere vis. Ik liet mijn lijntje in het water zakken en onmiddellijk hing er 1 aan mijn haak en dan nog een vis van een fatsoenlijke grote ook nog. Hang mijn nummertje er maar aan! Na nog 2 keer proberen hing er weer een goede vis aan mijn haak en weer hing ik mijn nummertje aan die vis zijn bek. Dat was het dus. Na 15 minuten vissen had ik mijn limiet bereikt. En moest ik stoppen met vissen. En dus begon ik gewoon de andere mensen van de boot te fotograferen en Jasper aan te moedigen, want hij ving vooral zieke vissen of vissen die je niet mocht houden. Nadat iedereen zijn vissen had gevangen, pakten we onze spullen in en vaarden we terug naar de Spit. Onderweg werden al de vissen gefilleerd en toen begon de show pas...voor de mannen dan toch... Nu begreep ik waarom die boot zo populair was. Ik denk dat de helft van die boot niet echt geinteresseerd was in de heilbot, maar in het meisje dat de vissen filleerde...
Terug aangekomen in Homer stond ons mama al op ons (Jasper, ik en ons papa) te wachten. Daar kregen we vuilzakken gevuld met onze zelfgevangen fillets, die we dan bij de visverwerking konden binnen doen om vaccuum te laten verpakken en te bevriezen. Maar een aantal fillets namen we mee voor de barbecue die we 's avonds hielden.

DSC_0241__2_.jpg7DSC_0261.jpg3DSC_0282.jpg4DSC_0388.jpg4DSC_0394.jpg8DSC_0422.jpgDSC_0446.jpgDSC_0453.jpg2DSC_0478.jpgDSC_0498.jpgDSC_0506.jpg9IMG_2672.jpgIMG_2640.jpg

Geplaatst door Charzotte 15:38 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

(Berichten 91 - 100 uit 348) « Pagina .. 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 .. »